wtorek, 30 czerwca 2015

[79] "Miasto Kości" (Dary Anioła #1) - Cassandra Clare

Autor: Cassandra Clare
Tytuł oryginału: "City of Bones"
Liczba stron: 508
Cykl: Dary Anioła
Tom: I
Gatunek: Fantasy
Wydawnictwo: MAG

Cassandra Clare - pisarka, urodzona w amerykańskiej rodzinie w Teheranie, mieszkała we Francji, Anglii i Szwajcarii zanim, skończyła 10 lat. Od szkoły średniej mieszkała w Los Angeles i Nowym Jorku, gdzie pracowała w redakcji. W 2004r. zaczęła pracę nad powieścią "Miasto Kości", jej natchnieniem był krajobraz Manhattanu. W fandomie związanym z Harrym Potterem znana dzięki opowiadaniu Draco Trilogy. Cassandra Clare to jej pseudonim artystyczny. *

Tysiące lat wstecz Anioł Razjel zmieszał swą krew z krwią mężczyzn i dał do wypicia ludziom. W ten sposób stworzył Nephilim, znanych także jako Nocnych Łowców, którzy dla świata ludzi nie są widzialni, lecz strzegą go przed złem. Walczą z demonami i innymi wytworami świata podziemnego.
Clary jest zwyczajną dziewczyną, ze zwyczajną rodziną. Pewnego dnia jednak poznaje Jace'a - Nocnego Łowcę. Ku jego zdziwieniu, dziewczyna może go zobaczyć, co dla ludzkiego oka jest niemożliwe. Następnego dnia matka Clary zostaje porwana, a ich dom doszczętnie zdemolowany. Dziewczyna nie ma pojęcia, co się wokół niej dzieje. Okazuje się jednak, że jej matka także była Nocnym Łowcą. Powoli bohaterka odkrywa świat Cieni i różne związane z nim mroczne tajemnice. Wkracza w niego, nie zdając sobie sprawy, na co się pisze. I tutaj zaczyna się jej przygoda...

"(...) Wilkołak, który walczy mieczem i sztyletem, to równie nienaturalny widok jak pies, który je nożem i widelcem - powiedział (...)".


Cóż... "Dary Anioła" to seria, do której nie śpieszyło mi się zabrać. Nie lubię popularnych książek. Zwykle się nimi rozczarowuję i nie rozumiem, czym ludzie się w nich tak zachwycają. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jednak z przykrością stwierdzam, ze "Miasto Kości" do nich nie należy.
Książka nudziła mnie od samego początku. Dopiero może po dwustu stronach coś ciekawszego zaczęło się dziać, ale po chwili znów akcja ciągnęła się w ślimaczym tempie. Szczerze mówiąc powieść zainteresowała mnie dopiero w ostatnich trzech - czterech rozdziałach. To tyle.
Clary jest postacią dość dziwną. Odważną, aczkolwiek no... nie polubiłam jej.
Jace... Jace'm zachwycają się miliony nastolatek na świecie. Jednak szczerze mówiąc, już bardziej wolę Edwarda Cullena niż jego. Nie wiem, czym tu się ekscytować.
Zaraz polecą hejty. :D
Obejrzałam film. Szału nie było, jednak był - ku memu zdziwieniu - sto razy lepszy od książki.
Mam nadzieję, że to jedyny taki przypadek. Kiedy film jest lepszy od książki, coś jest nie tak.

Sądzę, że nie ja jedna mam takie zdanie o tej książce.
Zdecydowanie raczej nie sięgnę po dalsze części, ponieważ kompletnie mi się pierwszy tom nie spodobał. Jedyne, co mnie totalnie zaskoczyło i czego bym się za żadne skarby świata nie spodziewała, to zakończenie. No zbiło mnie z tropu totalnie. Już miało być tak pięknie, a tu nagle... Autorka wszystko zepsuła.
Sama nie wiem, czy polecać, czy nie...
Polecam tym, którzy lubią takie przereklamowane fantasy.

OCENA: 4/10

Jeszcze taka krótka informacja...
Zmieniłam nazwę strony na "Książkowy Kącik Kasandry". Adresu strony nie będę zmieniać, żeby już nie robić problemów z późniejszym odnalezieniem jej, ale to tak na marginesie. Mam nadzieję, że nowa nazwa Wam się spodoba. Uznałam, że "Magia Książek" to zbyt przereklamowana nazwa.

* źródło: lubimyczytac.pl

15 komentarzy:

  1. Mi to zakończenie zaostrzyło apetyt na kolejne części. Szkoda, że Ci się nie spodobała.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też pierwsze rozdziały były trochę nudne , ale potem zaczęło się dziać. Obecnie jestem na 4 tomie i nie rozczarowałam się. Nie żałuję, że sięgnęłam po tą serię. http://lillykate-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech, film mi się spodobał. Książkę mam, ale z jakiegoś powodu nie mogłem się za nią wziąć. Po Twojej recenzji będzie jeszcze trudniej ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, czytałam same baaardzo dobre opinie, więc trochę mnie zdziwiłaś :) Mimo wszystko dalej jestem zachęcona tą książką, ale nie wiem kiedy ją dorwę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie mogłam się wbić w książkę i jestem nią trochę zawiedziona, ale to może wina tego, że czytałam ją bardzo długo. Kiedyś muszę ją sobie odświeżyć i przeczytać na raz, to może moje odczucia się zmienią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podzielam Twoją opinię, też mnie "Miasto Kości" za bardzo nie wciągnęło...
    window-on-the-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak do tej pory obejrzałam tylko film, książki grzecznie czekają na czytniku, a mi... jakoś specjalnie się nie śpieszy ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm... film obejrzałam niedawno i zupełnie mi się nie spodobał, natomiast książkę czytałam jeszcze w gimnazjum i również, jak i Tobie, nie przypadła mi do gustu - nudziłam się nią. Może jak kiedyś ją sobie odświeżę, to złe wrażenie się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam chyba 5 cześci, coś koło tego i akcja była, pamiętam, że nie nudziłam się bardzo, aczkolwiek no to nie jest nic ambitnego.. Ot takie coś do poczytania :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Film był dobry, ale trochę za bardzo odbiegał od książki. Szkoda, że Ci się seria nie spodobała, no ale jak to się mówi są gusta i guściki, chociaż nie nazwałabym tego przereklamowanym fantasy :P Dla mnie to jedna z lepszych serii. Może nie wysokich lotów, ale dobra do poczytania,
    Pozdrawiam :)

    http://czytadelnia-joan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bardzo polubiłam "Dary Anioła" i jestem w stanie zrozumieć wszystkich tych, którzy zachwycają się tą serią. Rozumiem jednak i jestem świadoma tego, że książka nie należy do wybitnych. Jest to jedna z niewielu serii z tych popularnych młodzieżówek, po które sięgnęłam. Taak, ja też nie lubię tych popularnych książek, wręcz mnie odpychają.

    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli chodzi o mnie to bardzo podobał mi się film. Było dobrze, pięknie. Dostałam trzy części już dotarłam do końca trzeciej - nie za bardzo ciągnie mnie do kontynuacji. Tak samo jak Ty nie rozumiem zachwytu nad Jace'm. Po prostu mnie nie zachwyciło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka mnie nie porwała, za film się nawet nie zabieram.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award :) tu --> http://gabxreadsbooks.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^