poniedziałek, 29 lutego 2016

[115] "Klatwa Tygrysa. Wyzwanie" - Colleen Houck

Autor: Colleen Houck
Tytuł oryginału: "Tiger's Quest"
Liczba stron: 416
Gatunek: Fantastyka/Paranormal Romance
Cykl: Klątwa Tygrysa
Tom: II
Wydawnictwo: Otwarte

Colleen Houck postanowiła napisać "Klątwę Tygrysa" po przeczytaniu sagi "Zmierzch". Ponieważ nie znalazła dla niej wydawcy, opublikowała ją za własne pieniądze. I wtedy wydarzyło się coś niezwykłego. Powieść szturmem zdobyła listy bestsellerów, setki tysięcy fanów, a wydawcy z całego świata i producenci filmowi zaczęli walczyć o prawa do książki.

"Po powrocie do domu Kelsey próbuje zapomnieć o indyjskim księciu Renie i poukładać sobie życie na nowo. Jednak mroczne siły nie zostały pokonane, a niebezpieczeństwo czai się na każdym kroku. Kelsey musi wrócić do Indii - tym razem z niepokornym bratem Rena, Kishanem, nad którym również ciąży klątwa.
Czy Kelsey znajdzie odwagę, by uwierzyć w miłość i stanąć do walki ze złem? Czy to wyzwanie przybliży całą trójkę do złamania zaklęcia, czy przeciwnie - pozbawi ich złudzeń?"*

"(...) Miałem sposobność poznać wielu ludzi z całego świada i doszedłem do wniosku, że wszyscy jesteśmy fundamentalnie do siebie podobni. Jesteśmy jedną wielką rodziną. Być może inaczej się ubieramy, mamy różne kolory skóry i mówimy różnymi językami, ale to tylko pozory. Wszyscy mamy marzenia i pragniemy odnaleźć prawdziwe szczęście. Aby poznać świat, wystarczy poznać samego siebie".


W serii "Klątwa Tygrysa" zakochałam się już po pierwszych kilku stronach. W Internecie naczytałam się bardzo wielu negatywnych opinii na temat dalszych części. Ja jednak jestem odmiennego zdania w tej sprawie.

Kelsey po rozstaniu z Renem wraca do Oregonu. Tam postanawia raz na zawsze o nim zapomnieć. Przynajmniej w pewnym sensie, bo wciąż ma zamiar pomóc w zdjęciu z niego klątwy. Aby uleczyć serce zaczyna umawiać się na randki z "normalnymi" nastolatkami. Nie potrafi się jednak co do nich przekonać, ponieważ Ren ciągle gości w jej sercu. Kiedy książę w końcu zjawia się u progu jej drzwi, dziewczyna nie potrafi powstrzymać radości. Nie trwa ona jednak zbyt długo, ponieważ atakuje ich Lokesh. Ren ratując ukochaną i brata zostaje pojmany w niewolę. Dziewczyna mimo to, musi jechać z Kishanem do Indii, aby wypełnić kolejne zadania, które pozwolą uwolnić braci spod klątwy tygrysa. Czy uda im się jednak bezpiecznie dotrwać do końca zadania, któremu stawią czoła? I czy Ren zostanie uwolniony?

Nie zgodzę się ze wszystkimi opiniami nt. "Wyzwania". Może większość czytelniczek tej serii preferowała Rena, dlatego nie spodobało im się, że cała książka kręci się wokół Kelsey i Kishana. Tak czy siak, mnie podobała się bardzo i pewnie nie raz do niej wrócę. Powiem lepiej... była nawet lepsza od pierwszej części!
Polecam gorąco! :)

OCENA: 10/10

*źródło: www.lubimyczytac.pl

4 komentarze:

  1. Też uwielbiam tę serię <3 u mnie to od niej wszystko się zaczęło! <3
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie jestem w trakcie czytania czwartej części i cała seria jest po prostu cudowna! ♥ Zakochałam się w niej, jest moją drugą ulubioną serią zaraz po "Więźniu Labiryntu". <3

      Usuń
  2. Ja faktycznie również przeczytałam tą książkę. Co prawda dawno to było, ale przyznam tyle, że z przyjemnością przewracałam kolejne kartki pierwszego tomu. Choć od połowy drugiego coś zaczęło mnie nieco irytować (a co, to domyślisz się już za chwilę), zignorowałam to i czytałam dalej, skupiając się na samej fabule... Z kolei w trzecim tomie już, jak to mówią autorka "przegięła pałę", bo przez 1/2 całej książki główna bohaterka opowiadała o tym, w jakich luksusach się pławi i o tym, że nie może się zdecydować, którego z braci woli! Co prawda w momencie, gdy przerwałam faktycznie zaczęła się jakaś akcja, ale nasza Kelsey wciąż trajkotała o miłości...
    Może i Tobie się spodoba, ale ja osobiście przez to unikam wątków miłosnych w książkach jak ognia. To wszystko jest zależne od gustu. :D

    P.S. Jeśli rzuciłam jakimś spojlerem, to bardzo przepraszam, ale starałam się skupić na ogólnikach, które nie zepsują Ci niespodzianki... w sumie ja sama niewiele z tej połowy trzeciego tomu wyniosłam. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rzuciłaś spoilerem, jestem w trakcie czytania czwartej części, także... :)

      Usuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^