niedziela, 28 grudnia 2014

[46] "Tożsamość Anioła" (Tożsamość Anioła #1) - L. H. Zelman

Autor: Lidia Helena Zelman
Tytuł oryginału: "Tożsamość Anioła"
Liczba stron: 324
Cykl: Tożsamość anioła
Tom: I
Gatunek: Paranormal Romance/Fantasy
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 6/10

Lidia Helena Zelman - "Z wykształcenia jestem polonistą i bibliotekoznawcą, na co dzień nauczycielem, a prywatnie żoną i mamą. Uwielbiam literaturę, dobre kino, podróże i interesujących ludzi. Prowadzę ciche i spokojne życie z dala od miejskiego zgiełku, w Krainie Tysiąca Jezior i niezliczonej ilości lasów…"


"Jeśli pewnego dnia okaże się, że jesteś aniołem i twoja obecność na ziemi to nie przypadek... Czy w to uwierzysz?"


Andrea jest wrażliwą i inteligentną dziewczyną, jednak brakuje jej pewności siebie. Nie potrafi zaufać nawet Kasparowi - najprzystojniejszemu chłopakowi na studiach - który okazuje jej zainteresowanie. Budzi on w niej niepokój, którego dziewczyna nie rozumie, a wokół zaczynają dziać się trudne do wyjaśnienia rzeczy. Andrea ma wrażenie, że jej śladem podąża ktoś, kto nie jest człowiekiem.

Czy znajdzie w głębi siebie siłę, aby zmierzyć się z przeszłością i zmienić przyszłość?
Jak wiele można poświęcić dla miłości?

"Świat nie jest kolorowy. Ma wiele odcieni szarości, a ta szarość to właśnie moje życie. Nie możesz go ot tak pokolorować i sprawić, że będę szczęśliwsza. Nie pasujemy do siebie, choć wolałabym, żeby było inaczej."



Z początku książka wydawała się nieco... dziwna. Ale później wkręciłam się w czytanie jej i z zapartym tchem w piersiach śledziłam coraz to nowsze poczynania Andrei. Z czasem nie mogłam się oderwać. Mało polskich autorów zajmuje się tematyką aniołów, ale - całkiem przypadkowo - udało mi się trafić na jedną z nich, w szkolnej bibliotece.
Nie przepadam za polską literaturą fantastyczną. To, co udaje się zagranicznym autorom, jeśli chodzi o literaturę, Polakom nie wychodzi. Nie żebym była jakimś wrogiem, bo pani Zelman niesamowicie zaskoczyła mnie swoją powieścią i na pewno przeczytam pozostałe części tej trylogii, ale zawsze podchodzę ostrożnie do polskiej literatury.
Dlaczego ocena 6/10? Cóż... Opowieść sama w sobie nie jest zła, ale czegoś jej brakuje. Czasem nie mogłam nadążyć. Zaczynając kolejny rozdział zastanawiałam się "Jak to, czy coś przegapiłam?". Wydawało się, że autorka "przeskakiwała" niektóre momenty, co było błędem.
Jednak "Tożsamość anioła" porwie Cię w wir niesamowitych przeżyć, o których przez długi czas nie będziesz mógł zapomnieć. Na swój własny sposób jest interesująca, z bardzo ciekawym i nietypowym zakończeniem. I to chyba właśnie za to, dałam taką, a nie inną ocenę. Polecam! :)


Trylogia "Tożsamość anioła":
Tożsamość Anioła | Bezsenność Anioła | Grzechy Anioła

4 komentarze:

  1. Mówiąc szczerze, czytając tą książkę nie było u mnie zbyt wielu ekscytacji.
    Zapraszam do mnie:
    http://ksiazki-ms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dam rady przeczytać wszystkich książek, których recenzje się tu pojawiły... Naprawdę podoba mi się to, w jaki sposób to robisz i mam nadzieję, że będziesz się tym zajmować jeszcze długi czas... Nie wiem, czy pamiętasz, ale kiedyś zaoferowałam Ci napisanie recenzji mojego opowiadania, które obecnie ma już dziewięć rozdziałów. Mogę liczyć na Twoją recenzję, czy już nie?
    Pozdrawiam cieplutko
    Patka-pisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. ;)
      Widzisz, problem w tym, że ja nie recenzuję blogów - od tego są blogi o tematyce oceniania innych blogów. Ale spróbuję zrobić ten jeden, jedyny wyjątek. :)
      Przeczytałam kilka rozdziałów Twojego bloga i nawet mi się podobał. ;) Tak więc postaram się napisać tę recenzję, kiedy tylko znajdę więcej czasu. :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Książka genialna tak samo jak jej dwie kolejne części :)
    Recenzja całkiem spoko, pozdrawiam . ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^