środa, 10 września 2014

[25] "Z innej bajki" - Jodi Picoult & Samantha van Leer

Autor: Jodi Picoult & Samantha van Leer
Tytuł oryginału: "Between the Lines"
Liczba stron: 312
Gatunek: Literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka 
Moja ocena: 9/10

Opis Wydawcy: "Opowieść o pierwszej miłości z baśniowym wątkiem w tle zachwyci czytelnika bez względu na wiek. Jodi Picoult po raz pierwszy w duecie z córką!


Prawdziwe bajki nie są dla ludzi o słabych nerwach. Dzieci są ścigane przez wilki i zjadane przez czarownice; kobiety zapadają w śpiączkę i padają ofiarą niegodziwych członków rodziny. Ale cały ten ból i męczarnie wynagradza im zakończenie: długo i szczęśliwie. Nieważne, że na półrocze dostałaś cztery minus z francuskiego i jako jedyna dziewczyna w szkole nie masz pary na bal semestralny. Długo i szczęśliwie to balsam na rozkołatane serce.

Piętnastoletnia Delilah McPhee ma pecha. Nielubiana przez rówieśników, najchętniej siedziałaby z nosem w książce. Pewnego razu czyta bajkę o Oliverze, księciu spryciarzu – i ku swemu zdziwieniu nie może się od niej oderwać. Któregoś dnia słyszy głos płynący z kartki i dowiaduje się, że książę planuje ucieczkę. Czy Delilah pomoże Oliverowi wydostać się z bajki? A może… sama się w niej znajdzie?


Moja opinia: "Z innej bajki" to pierwsza powieść tej autorki, którą przeczytałam. Jodi Picoult oraz jej córka miały niesamowity pomysł. Do tego ta okładka! Fascynująco zaprojektowana. Książka aż rwie się na półce, aby wziąć ją do ręki i przeczytać. Powieść posiada pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji fabułę. Urzekająca rzecz o tym, że życie w bajce nie zawsze bywa bajkowe.

Jest to powieść o miłości nastolatków. Ale nie takiej zwyczajnej miłości. Delilah zakochuje się w... postaci z książki! Tylko, że Oliver jest prawdziwy, lecz żyje w bajce. I za wszelką cenę chce się stamtąd wydostać. Delilah próbuje mu pomóc, ale czy da radę? Przecież chłopiec to tylko postać z książki, nie może sobie tak po prostu wyjść.

Przez całą moją przygodę z tą powieścią kibicowałam Delilah i Oliverowi, aby zrealizowali swój plan wydostania chłopca z książki. Szczerze mówiąc, nie mogłam się od niej oderwać. Zafascynowała mnie w nierzeczywisty sposób.

Książka posiada - na niektórych stronach - ilustracje przedstawiające przygody Olivera. Z jednej strony były irytujące, ponieważ miałam wrażenie, że czytam książkę dla dzieci, ale z drugiej wspomogły one moje wyobrażenia na temat fabuły, co było przydatne, choć i bez tego bym się obeszła. Tak więc ni to minus, ni to plus powieści.
Serdecznie polecam! :)

"Odwaga w dużej mierze może zakryć czyjąś głupotę."

1 komentarz:

  1. Jejku,ale ta książka się ciekawie zapowiada! Teraz mam ochotę polecieć do sklepu/księgarni i znaleźć tę książkę xD
    Masz bardzo przyjemnego dla oczu bloga i muzyka w tle jest spokojna, co pomaga w czytaniu. No i na avatarze widzę piękną kobietę (czy to ty? hihi) :D
    Zapraszam do mnie, oczywiście obserwuję
    patka-pisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^