środa, 29 października 2014

[35] "Zagubiona przeszłość" - Jodi Picoult

Autor: Jodi Picoult
Tytuł oryginału: "Vanishing Acts"
Liczba stron: 528
Gatunek: Dramat/Rodzinne
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Moja ocena: 7/10

Jodi Picoult studiowała nauki humanistyczne na Uniwersytecie Princeton i pedagogikę na Uniwersytecie Harvarda. W 2003 roku otrzymała nagrodę New England Book Award za całokształt twórczości. Jest autorką czternastu powieści, m.in.: „Bez mojej zgody”, „Z innej bajki”, „Świadectwo prawdy”, „Jesień cudów” i „Dziesiąty krąg”. Łączny nakład jej książek na świecie (w ponad 40 krajach) to ponad 15 milionów egzemplarzy. Powieści Jodi Picoult przetłumaczono dotychczas na 34 języki.


Zapewne nigdy nie zastanawiało Was, jak to jest kiedy cały Wasz świat przewraca się do góry nogami w ciągu jednego dnia. Jeśli ktoś tego nie doświadczył, to nie ma szans sobie tego wyobrazić.
Delia Hopkins ma wspaniałe życie. Mieszka w małym miasteczku w stanie New Hampshire. Ma przystojnego narzeczonego, ukochaną córeczkę wspaniałego ojca, lojalnego przyjaciela oraz psa, z którym pracuje przy poszukiwaniu zaginionych osób. Trwają przygotowania do ślubu. Lecz Delię zaczynają dręczyć wspomnienia, który nie da się w żaden sposób wyjaśnić, nie wspominając o ich umiejscowieniu i czasie. No i nagle w jej domu zjawia się policjant z nieoczekiwaną wiadomością, która rujnuje życie kobiety.
Co może czuć człowiek, który nagle dowiaduje się, że nie jest tym za kogo się uważał? Jak pogodzić się ze straszną wiadomością, że ukochana i zaufana osoba przez całe życie Cię okłamywała i ukrywała Twoją prawdziwą tożsamość? Jest to raczej mało możliwe. Dlaczego niektóre słuszne decyzje są dla nas takie krzywdzące? W powieści "Zagubiona przeszłość" Jodi Picoult porusza kolejny trudny życiowy temat.

"Nie rozumiem, dlaczego ludzie mówią 'zgubić się'. Przecież nawet kiedy skręcimy w niewłaściwą ulicę, w ślepy zaułek zagrodzony drucianą siatką albo kiedy nagle szosa skończy się w szczerym polu - nie przepadamy bez śladu. Po prostu trafiamy w miejsce, dokąd nigdy nie spodziewaliśmy się dotrzeć."


Następna książka - wyjątek z gatunku, za którym nie przepadam, ale która mnie pochłonęła żywcem. Trafiłam na nią przeglądając sobie półki w mojej bibliotece szkolnej, przeczytałam opis, który był dziwnie zachęcający, więc pomyślałam "czemu nie?" i tak zaczęła się moja przygoda z tą powieścią. Jodi Picoult to jedna z moich ulubionych autorek. Jej książki są niesamowicie inspirujące, autorka ukazuje nam, jakie problemy mogą dotyczyć ludzi XXI wieku. "Zagubiona przeszłość" jest pisana z różnych perspektyw bohaterów, jest też bardzo dużo nawiązań do przeszłości, są opisywane wydarzenia z dzieciństwa głównej bohaterki. Czytałam ją dość długo, przeszło tydzień, co dla mnie jest tragedią, bo zwykle książki czytam maksymalnie trzy - cztery dni. No, niestety technikum ma te swoje wady, że na wiele lekcji trzeba się uczyć systematycznie. Do tego książka jest bardzo gruba i ma małą czcionkę. Ale nie zrażajcie się przez to, bo powieść naprawdę polecam, warto przeczytać. :)

2 komentarze:

  1. Kiedyś natrafiłam na tę książkę, ale jakoś opis nie bardzo mnie zachęcił. Nie jestem miłośniczką tego typu książek, wolę fantasy, sc-fi, ale po przeczytaniu Twojej recenzji zaczęłam się wahać, i kto wie, może się kiedyś za nią zabiorę. :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, zaciekawiłaś mnie opinią o tej szkolnej bibliotece, musi być tam marnie, tylko parę półek z książkami :(

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^