czwartek, 14 maja 2015

Poczytaj ze mną!



Jeżeli idea wspierania czytelnictwa w Polsce, zwłaszcza wśród dzieci, jest Ci bliska, to dołącz do akcji "POCZYTAJ ZE MNĄ!".

Odpowiedz na poniższe pytania i zamieść je wraz ze swoimi odpowiedziami na swoim blogu. Zaproś znajomych do udziału w ankiecie i przekonaj innych, dlaczego wspólne czytanie rozwija słownictwo, poszerza horyzonty i jest jednym z najlepszych sposobów na wspólne spędzanie czasu. Opowiedz czytelnikom o swoich wspomnieniach związanych z książkami i tym, dlaczego regularnie odwiedzasz różnorodny świat literatury.



1. Od kiedy prowadzisz bloga?
Od lipca 2014 roku, za dwa miesiące będzie rok. J

2. Skąd pomysł na blog?
Pomysł wziął się stąd, że już od dłuższego czasu jestem wręcz uzależniona od czytania książek, a z powodu braku ludzi, z którymi mogłabym się podzielić swoimi przemyśleniami podczas czytania ich, postanowiłam robić to w Internecie - na blogu recenzenckim.

3. Czy pamiętasz swoją pierwszą książkę w życiu?
Oczywiście. "Oto jest Kasia" autorstwa Miry Jaworczakowej, to pierwsza książka, jaką przeczytałam. Była lekturą szkolną w drugiej bądź trzeciej klasie szkoły podstawowej. Ma ona dla mnie dużą wartość sentymentalną. Nie lubiłam czytać książek jako mała dziewczynka, ale ta naprawdę mnie zaciekawiła. Gdyby mama nie zmusiła mnie do przeczytania jej, nigdy bym tego nie zrobiła. Przeczytanie jej zajęło mi zaledwie kilka dni, chyba nawet mniej niż tydzień, a to dla dziecka w trzeciej klasie szkoły podstawowej wielki wyczyn. Wygrałam nawet konkurs o tej książce, który wychowawczyni mojej klasy zorganizowała. Gdzieś w domu mam nawet jeszcze dyplom. J

4. Dlaczego warto czytać dzieciom/z dziećmi?
Sądzę, że warto czytać dzieciom, aby już od najmłodszych lat uczyć ich, jak bardzo książki potrafią rozwijać i jak świetną rozrywką mogą być. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, czyli w dobie komputerów jest to bardzo ważne, ponieważ czytanie z powodu różnorakich urządzeń elektronicznych po prostu zanika wśród młodzieży.

5. Co myślisz o polskiej literaturze dla dzieci?
Szczerze mówiąc, nie mam styczności z literaturą dziecięcą, więc nie za bardzo mogę się w tej sprawie wypowiedzieć.

6. Czy ilustracje w książkach są ważne?
Oczywiście, że tak!
Zwłaszcza w książka przeznaczonych dla dzieci. Ilustracje pozwalają dzieciom wyobrażać sobie bohaterów i niektóre sytuacje. Dzięki nim, w przyszłości będzie im łatwiej używać wyobraźni czytając książki bez obrazków.

7. Twój ulubiony gatunek literacki?
Zdecydowanie epika, czyli różnorakie opowiadania i powieści.
Aczkolwiek jeśli chodzi o podgatunek, to zdecydowanie jest to fantastyka. J


8. Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
W dzieciństwie uwielbiałam książki z serii "Lou + Lukrecjusz". J

9. Czy wyobrażasz sobie świat bez książek?
Ciężko mi go sobie wyobrazić, aczkolwiek mogę, tylko problem w tym, że nie chcę. Boję się, co zobaczę, jeśli zamknę oczy i jednak to zrobię.

10. Jak myślisz, dlaczego połowa Polaków nie czyta książek?
Połowa Polaków? Ja uważam, że jest ich zdecydowanie więcej.
Cóż... Jak już wspominałam wyżej, jest to wina komputerów i różnych gadżetów elektronicznych. Kiedy ja byłam dzieckiem, wychodziliśmy na podwórko i siedzieliśmy na nim od rana do wieczora. Teraz rodzice muszą wyganiać swoje dzieci, aby gdzieś wyszły, bo te tylko siedzą przed komputerami i grają w gry lub przesiadują na portalach społecznościowych. Tak samo jest z książkami. Ludzie nie czytają, bo czas, który mogliby na tę czynność poświęcić, marnują przed komputerami. U mnie w szkole, gdyby przejść korytarzem, to wszyscy siedzieliby pod ścianą z komórkami w rękach, a tylko jedna, czy dwie osoby czytałyby książkę. Niestety, czytanie wśród ludzi powoli zanika. Boję się, że kiedyś zniknie całkowicie.

11. Dokończ zdanie:
Poczytaj ze mną, bo czytanie to świetna zabawa! J


 Każdy z Was może wziąć udział w akcji "Poczytaj ze mną!". Może uda nam się trafić do ludzi i przekonać ich, że książki też dają rozrywkę i rozwijają zarówno wyobraźnię, jak i słownictwo oraz umiejętności pisanie. Więc drodzy rodzice, czytajcie swoim dzieciom! J


Pytania konieczne do wzięcia udziału w ankiecie:

  • Od kiedy prowadzisz bloga?
  • Skąd pomysł na blog?
  • Czy pamiętasz swoją pierwszą książkę w życiu?
  • Dlaczego warto czytać dzieciom/z dziećmi?
  • Co myślisz o polskiej literaturze dla dzieci?
  • Czy ilustracje w książkach są ważne?
  • Twój ulubiony gatunek literacki?
  • Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
  • Czy wyobrażasz sobie świat bez książek?
  • Jak myślisz, dlaczego połowa Polaków nie czyta książek?
  • Dokończ zdanie - "Poczytaj ze mną, bo...".
Gorąco zachęcam do udziału! J


9 komentarzy:

  1. Może wezmę udział, bo akcja bardzo ciekawa. Elektrownika niestety już nas pochłonęła i nie wiem, czy jest na to lekarstwo :c

    Pozdrawiam
    Isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa akcja! :)
    love-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wezmę udział bo podoba mi się idea całej akcji.
    "Oto jest Kasia" też była moją lekturą. Ale pamiętam, że w klasach 1-3 czytali nam lektury w czasie lekcji. Strasznie mi się to nie podobało, więc się nie dziwię, że wiele osób z mojej klasy nie czyta ;/

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa i mądra akcja, chętnie wezmę w niej niedługo udział. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Muszę gdzieś sobie zapisać linka żeby potem odpowiedzieć na pytania - świetna inicjatywa! ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba wezmę udział ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tą elektroniką to coś w tym jest. Sam musiałem sobie jasno powiedzieć, że każdego dnia punkt 21:30 (o ile nie mam żadnych obowiązków do roboty) wyłączam komputer i biorę do ręki książkę. Długi czas bez tego bywały dni, w których pochłonął mnie kompletnie komputer i nic nie przeczytałem, a tylko oczy męczyłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki niecałe cztery lata temu wyzwoliły mnie z uzależnienia od komputera.
      Teraz wchodzę góra na dwie godziny - głównie po to, aby zajrzeć na bloga i maila. :)

      Usuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^