czwartek, 30 lipca 2015

[83] "Losing Hope" (Hopeless #2) - Colleen Hoover

Autor: Colleen Hoover
Tytuł oryginału: "Losing Hope"
Liczba stron: 353
Cykl: Hopeless
Tom: II
Gatunek: Literatura młodzieżowa/obyczajowa
Wydawnictwo: Otwarte

Colleen Hoover - autorka bestsellerów New York Timesa. Jej powieści obracają się w kategoriach New Adult i literatury młodzieżowej.*

"Czasami, aby pójść naprzód, trzeba najpierw sięgnąć głęboko w przeszłość".

Dean Holder przez wiele lat zmagał się z poczuciem winy, że pozwolił odejść małej dziewczynce. Od tego czasu uparcie jej szukał, lecz nie spodziewał się, że gdy ponownie się spotkają, ogarną go jeszcze większe wyrzuty sumienia.

"Losing Hope to historia trojga młodych ludzi naznaczonych przez traumatyczne doświadczenia. Każde z nich wybrało inny sposób na to, by sobie z nimi poradzić - nie każde z nich wybrało życie.
Czy jest taka tragedia, po której nie da się odzyskać nadziei?"

"Jakie jest prawdopodobieństwo utracenia obydwu dziewczyn, które najbardziej w życiu kochałem?
 To pytanie dobija mnie każdego dnia".

Przeczytanie "Losing Hope" miałam w planach od razu po przeczytaniu "Hopeless". Pierwsza część, pisana z perspektywy Sky tak niesamowicie mnie urzekła, że natychmiast chciałam poznać całą historię z punktu widzenia Holdera.

Pierwsza część pokazała mi siłę przebaczenia, lecz dzięki części drugiej nauczyłam się, że zawsze warto mieć nadzieję i nigdy nie wolno jej tracić.
Niektórzy ludzie twierdzą, że pisanie tej samej powieści, tyle że z perspektywy innego bohatera jest bez sensu, że taka książka jest jak odgrzewany kotlet. Ja jednak mam inne zdanie na ten temat. Bez "Losing Hope", "Hopeless" jest niczym. Czytając tylko pierwszą część, czytelnik pozna tylko połowę prawdy. Gdy czytałam "Losing Hope" dowiadywałam się zupełnie nowych rzeczy, odkryłam tajemnice niewyjaśnione w "Hopeless" i oczywiście bliżej poznałam Holdera. Jego myśli, uczucia, każdą podejmowaną decyzję.

Pierwsze dwie strony książki zawierają fragmenty recenzji blogerek. Bardzo spodobała mi się opinia Agnieszki Świetlik z bloga lifemanagerka.pl:

"Losing Hope to książka nie tylko o nadziei. To poruszająca historia o tym, jak ogromny wpływ na dorosłe życie mają wydarzenia z dzieciństwa".

Zgadzam się z tym całkowicie. Gdyby to, co przydarzyło się Sky w wieku pięciu lat, potoczyło się inaczej, jej dorosłe życie mogłoby wyglądać zupełnie odmiennie. Może nie musiałaby tak bardzo cierpieć. Tak samo jest z każdym innym człowiekiem. Także każde najdrobniejsze wydarzenie z przeszłości ma wpływ na naszą teraźniejszość i na naszą przyszłość.

Jeśli ktoś przeczytał "Hopeless", koniecznie musi przeczytać "Losing Hope", a jeśli ktoś nie przeczytał żadnej, to jak najbardziej polecam. Są to książki warte uwagi. ;)

OCENA: 10/10

Seria "Hopeless":
Hopeless | Losing Hope | Szukając Kopciuszka

*źródło: lubimyczytac.pl

1 komentarz:

  1. czytałam, ale niestety jestem zdania, że pisanie tej samej historii z perspektywy innego bohatera jest bez sensu.

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^