czwartek, 24 marca 2016

[117] "W poczuciu własnej wartości. Zbuduj swoją wewnętrzną siłę." - Kamila Kozioł, Anna Kosińska

Autor: Kamila Kozioł, Anna Kosińska
Liczba stron: 144
Gatunek: Psychologia
Wydawnictwo: Kamila Kozioł Coaching

Kamila Kozioł - certyfikowany coach, trener, inspiratorka życia i współautorka książek. Absolwentka studiów psychologicznych na uniwersytecie SWPS i studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim. Przez 5 lat pracowała w firmie szkoleniowej zarządzając 25-osobowym zespołem i koordynowała największe projekty rozwojowe. Ma za sobą setki godzin coachingowych i mentoringu. W swojej pracy pomaga osobom odnaleźć motywację, zwiększyć pewność siebie i wytyczać cele w życiu. Współpracuje z osobami prywatnymi i przedsiębiorcami. Prywatnie spełniona mama i żona.

Anna Kosińska - coach akredytowany w International Coach Federation, trener, psycholog. Towarzyszy kobietom, które chcą wzmocnić swoją wewnętrzną siłę, odnaleźć w życiu własną drogę oraz tworzyć harmonijne relacje. Prowadzi warsztaty i treningi rozwoju osobistego, a także spotkania dla kobiet. Od lat zaangażowana w działalność ICF Wrocław, również jako v-ce dyrektor oddziału, koordynator spotkań Coaching Cafe i "Klubu Spełniona Rodzina". Prywatnie szczęśliwa żona Jakuba i mama Marysi.

"Zadowolenie to stan pozwalający odczuwać satysfakcję z tego kim jesteś i jaka jesteś. Zadowolenie jest poczuciem, dzięki któremu nie musisz posiadać tych wszystkich rzeczy, by czuć się z samą sobą bardzo dobrze".

"W poczuciu własnej wartości. Zbuduj swoją wewnętrzną siłę" to książka, która pozwoliła mi dostrzec swoje atuty, ukryte głęboko we mnie i wyciągnąć je na światło dzienne, mimo iż wcześniej nie miałam jakiejś mega fatalnej samooceny. Ideałów oczywiście nie ma, więc wiadomo, miałam kompleksy, dalej mam - zwłaszcza, że jestem nastolatką. Ale dzięki tej książce zaczęłam je rozumieć i rozpoczęłam walkę prowadzącą do ich zniknięcia.

Autorki ułożyły dla nas, czytelników, masę trudnych pytań związanych z naszą osobowością i siłą woli. Nie powiem, do łatwych to one nie należały. Nie udało mi się wszystkich rozwiązać, nad niektórymi spędziłam naprawdę dużo czasu, ale i tak jestem z siebie zadowolona.
Bardzo spodobał mi się wątek dotyczący afirmacji. Ułożyłam takich kilka i muszę przyznać, że to naprawdę genialny pomysł, który daje człowiekowi wiele motywacji.

W książce czytelnik jest przeprowadzany przez poszczególne etapy związane z budowaniem swojej wewnętrznej siły. Każdemu z nich jest przypisany osobny rozdział:

I Poznaj siebie
II Zaakceptuj i pokochaj siebie
III Zaufaj sobie
IV Twoje cudowne myśli
V Bądź z siebie zadowolona
VI Zadbaj o siebie.

Przechodząc przez każdy z nich coraz bardziej czułam, że zaczynam osiągać swój cel, poznawać samą siebie i swoje wewnętrzne potrzeby. Przecież każda ma potrzeby i żadnej z nich nie należy ignorować, a większość z nas niestety to robi, a później... A później wiadomo jak jest. Stajemy się niedowartościowanymi kobietami, snującymi się między domem a pracą/szkołą w niedbałym kucyku i rozciągniętych dresach, zastanawiając się, co dziś ugotować na obiad. Nie mówię, że od czasu do czasu człowiek nie może sobie w dresach poleniuchować na kanapie, ale życie jest zbyt krótkie, aby marnować je na taki tryb życia. Życie jest darem, więc korzystajmy z niego jak należy i cieszmy się nim, póki jeszcze możemy.
Właśnie ta książka uświadomiła mi, jak i dlaczego należy nad sobą popracować. Zarówno w sensie fizycznym jak i duchowym.

Polecam całym sercem! Każdemu, ponieważ nawet ci, co myślą, że mają już idealne życie i znają samych siebie na wylot, na pewno odkryją w sobie jakieś niedoskonałości, które chcieliby zmienić. Ta książka jest po to, aby Wam w tym pomóc. :)

OCENA: 9/10

Za możliwość przeczytania tej książki serdecznie dziękuję Pani Dominice Gajewskiej i Pani Kamili Kozioł! :)

7 komentarzy:

  1. Coś zdecydowanie dla mnie! Mam problem z poczuciem własnej wartości;(
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkoholiczka Blog, niskie poczucie własnej wartości wpływa na całe nasze życie. Od relacji z bliskimi po kontakty w pracy i spełnianie swoich marzeń i celów. Poczucie własnej wartości wpływa też na pewność siebie. Nie poddaj się temu i podejmij kroki, aby wypracować w sobie przekonanie, że jesteś wyjątkowa, piękna i mądra - wystarczająco aby czuć się szczęśliwą i czuć się dobrze we własnej skórze.
      Zapraszam do sklepu na stronie www.KamilaKoziolCoaching.pl/sklep

      Usuń
  2. Jeju po twojej recenzji mam straszną ochotę na tę książkę. Po egzaminach przeznaczę na nią swoje kieszonkowe. :D przekonująco piszesz, trudno się oderwać.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, bardzo mi miło. :)))
      Również pozdrawiam!

      Usuń
    2. WiktoriaCzytaRazemZWami, Kasandra ma dar przekonywania :)
      Jestem pod wrażeniem Twojego bardzo mądrego podejścia - wydajesz pieniądze na rozwój i na zmianę swojego życia! BRAWO!
      Zapraszam do sklepu na stronie www.KamilaKoziolCoaching.pl/sklep

      Usuń
    3. :) rodzice twierdzą że to obsesja na punkcie książek i już mi nie chcą na nie dawać pieniędzy. Trzeba sobie inaczej radzić :)

      Usuń
    4. Świetnie, że się nie poddajesz :) tak trzymaj! lepiej wydawać na książki, co ubierają Cię w inteligencję i rozum, niż na buty, które tylko ubiorą Cię na jedno wyjście!
      Zapraszam do sklepu na stronie www.KamilaKoziolCoaching.pl/sklep

      Usuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^