niedziela, 22 maja 2016

Kreatywny TAG Książkowy

Cześć!
Jakiś czas temu Rose M z bloga "W Świecie Książek" nominowała mnie
do Kreatywnego TAGu Książkowego, za co chcę jej podziękować. :)
Szczerze mówiąc spotykam się z tym tagiem po raz pierwszy, no
ale nominacja to nominacja.
Zacznijmy więc! :)



1. Książka, w której bohater(ka) ma kolorowe włosy.

Nie przypominam sobie żadnej postaci o bujnych, kolorowych włosach oprócz Allie z serii "Wybrani" C. J. Daugherty.

2. Książka, w której główny bohater potrafi śpiewać lub grać na jakimś instrumencie.

Nastya z "Morza Spokoju" Katji Millay przed "śmiercią" potrafiła grać na pianinie.

3. Książka, w której główny bohater się nie zakochał.

Od kiedy to bohaterzy książek zakochują się w książkach? :o :D
A tak poważnie to... Serio? Trudniejszego pytania chyba nie można już zadać. W KAŻDEJ książce, którą czytałam jest jakiś wątek miłosny. Chyba tylko w lekturze dla dzieci "O psie, który jeździł koleją" Romana Pisarskiego go nie ma. :D

4. Książka, która jest oparta na motywie bajki lub baśni.

Tak, wiem, że William Szekspir nie pisał zawartych w pytaniu utworów literackich, jednak jego "Sen nocy letniej" kojarzy mi się z bajką o elfach i jedyne, co mi w tej chwili przychodzi na myśl to seria "Żelazny Dwór" Julie Kagawy oparta właśnie na podstawie tego dzieła.

5. Książka, w której bohater(ka) jest buntownikiem.

Znów Allie Sheridan z serii "Wybrani" C. J. Daugherty. Na początku pierwszego tomu autorka przedstawia ją jako taką zbuntowaną nastolatkę.

6. Książka, w której główny bohater ma dziwne imię.

W serii "Nieziemska" Cynthii Hand pojawia się chłopiec o imieniu Tucker. Nie wiem, czy w którymś kraju to imię jest popularne, jednak dla mnie jest ono zupełnie obce i wydaje się nieco dziwne.

7. Książka o skomplikowanym tytule.

"Pan Tadeusz, czyli Ostatni Zajazd na Litwie. Historia szlachecka z roku 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem". No błagam Was... Ja wiem, że to romantyzm i takie tam, ale żeby aż dwuzdaniowy tytuł nadawać? Nawet teraz, kiedy to piszę, muszę sprawdzić w internecie, czy aby na pewno dobrze go napisałam.

8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.

Hmm... Co prawda "Marsjanina" Andy'ego Weira jeszcze nie czytałam, ale widziałam ekranizację i akcja rozgrywa się głównie na Marsie, także no... :D

9. Książka, po której przeczytaniu postanowiłeś/łaś zmienić się na lepsze.

Dobra, cofam to, co powiedziałam pod pytaniem nr 3. To jest właśnie to trudniejsze pytanie.
Myślę, że "Ciężar milczenia" Heather Gudenkauf pomogła zmienić mi się na lepsze, albowiem jest to książka, która wciągnęła mnie w wir czytania i pozwoliła dążyć do stania się nałogowym książkoholikiem, którym aktualnie jestem. To się chyba zalicza, prawda? :D

10. Bawimy się w nominacje, ale nie takie zwykłe. Otóż liczba nominowanych musi być wielokrotnością liczby 2. Magiczna moc dwójki...

Poważnie? Matematyka - zmora mojego życia - wkradła się nawet tutaj... :(
Nominuję więc:

Jessie z lifting pages
Wasylisę Romanow z Drugiej Nibylandii
Klaudię Malik z Zaksiążkowanej
Sebastiana M z Sebastian Czyta

Jeszcze raz dziękuję Rose M za nominację i pozdrawiam wszystkich cieplutko! :)

7 komentarzy:

  1. Rozwaliłaś mnie psem :D a tak ogólnie to ciekawy TAG <3 a co do imienia Tucker, nie jest mi jakieś obce, jak na nie patrzę to kojarzą mi się jakieś postaci z nim, a może, nie? kurde nie wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy numerze 7 po prostu padłam! Dziękuję ślicznie za nominację! Z wielką przyjemnością wykonam ten tag :D
    Pozdrawiam,
    Jessie
    https://lifting-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytająć trzecie pytanie jakoś nie pomyślałam, żeby było szczególnie trudne, ale jakby się zastanowić, nie pamiętam kiedy ostatnio czytałam książkę, w której nie byłoby jakiegoś wątku miłosnego. Pewnie by się coś znalazło, ale w tej chwili nie pamiętam :D

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo... interesujący? Tag. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Obecnie naprawdę trudno znaleźć książkę bez wątku miłosnego. Będę musiała się dłużej zastanowić nad tą kategorią. Dziękuję serdecznie za nominację, z chęcią wykonam ten Tag :D

    OdpowiedzUsuń
  6. "Pan Tadeusz, czyli Ostatni Zajazd na Litwie. Historia szlachecka z roku 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem" No myślałam, że już nigdy tego nie zobaczę! ;-; Jestem tego samego zdania co Ty - dwuzdaniowy tytuł? I to TAKI?! Eh, no ale Mickiewicz.
    Dużo wspominasz o Wybranych, a wciąż tego nie przeczytałam. Może w końcu czas to zmienić?

    Pozdrawiam,
    Cmentarz Zapomnianych Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, KONIECZNIE musisz przeczytać Wybranych. Saga naprawdę warta uwagi! :)
      Również pozdrawiam i na pewno zajrzę też do Ciebie. ^^

      Usuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^