poniedziałek, 29 września 2014

[29] "Jutro - W pułapce nocy" (Jutro#2) - John Marsden

Autor: John Marsden
Tytuł oryginału: "Tomorrow - The Dead of the Night"
Liczba stron: 267
Cykl: Jutro
Tom: II
Gatunek: Wojenna/Sensacja/Thriller
Wydawnictwo: Znak literanova
Moja ocena: 8/10

Opis Wydawcy: "Mam na imię Ellie.

Coś wam opowiem.
To były nasze najlepsze wakacje. Ale po powrocie zastaliśmy coś, co na zawsze zmieniło nasze życie. Jeszcze nigdy nie mieliśmy takich kłopotów.
Na początku było nas ośmioro, teraz została szóstka. Nie wiemy, co się dzieje z dwójką naszych najlepszych przyjaciół. Umieramy ze strachu i bardzo za nimi tęsknimy. I dlatego, chociaż to niebezpieczne, a nasz plan nie jest idealny, spróbujemy ich odbić, nawet jeśli nie mamy pojęcia, co przyniesie jutro.
A ja? Chyba się zakochałam. Nie wiem, czy to najlepszy czas na takie rzeczy."



Moja Opinia: Tak, jak pisałam w recenzji części pierwszej, w końcu zabrałam się za tom drugi fenomenalnej serii Johna Marsdena - "Jutro". Jest ona jedną z tych, które można by było czytać w kółko, a akcja nigdy by się nie znudziła. "Jutro 2" przyniesie ze sobą większą dawkę wrażeń, emocji, miłości i strat, a akcja będzie się coraz bardziej rozwijać.

Bohaterowie nadal są zmuszeni mieszkać w Piekle i tylko od czasu do czasu opuszczają to miejsce by zaopatrzyć się w jedzenie i inne niezbędne rzeczy.
Jeżeli chcesz coś osiągnąć, to musisz zrobić wszystko, aby tego dosięgnąć, więc trzeba zacząć działać.
Teraz mogę wam tylko powiedzieć, że uda im się dotrzeć do Corrie, ale co dalej? Również znajdą się w kręgu dorosłych, ale czy na długo? Będą musieli znowu kogoś stracić, ale czy wystarczająco kochali tę osobę, żeby teraz za nią tęsknić? I co jeśli ta osoba nie pozostawiła po sobie śladu?

Autor pokazuję nam w tej książce, jak bohaterowie się zmieniają. Nie robi z nich żadnych super bohaterów czy czegoś w tym rodzaju, gdyż nadal są nastolatkami, ale za to pokazuje wątpliwości każdego z nich do siebie, jak i do innych.

Książka jest wspaniała, emocjonująca, wciąga nas w historię, z której potem nie możemy się wyplątać... łapie nas w swoje macki i zabiera w zupełnie inny świat, czyli w świat, w którym rządzi wojna.
Polecam! :)
+ Dalszych części nie będę recenzować, aby nie spoilerować dalszego ciągu wydarzeń.

"Jaka jest przyszłość? To czysta kartka papieru, na której rysujemy kreski, ale czasami osuwa nam się ręka i kreski nie wychodzą tak, jakbyśmy chcieli."

1 komentarz:

  1. Szkoda, że nie opisujesz dalszych części ;)
    Notka jak zwykle cudna, pozdrawiam cieplutko!
    Patka

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^