wtorek, 4 listopada 2014

[36] "Świat do góry nogami" - Beata Ostrowicka

Autor: Beata Ostrowicka
Tytuł oryginału: "Świat do góry nogami"
Liczba stron: 224
Gatunek: Literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Literatura
Moja ocena: 9/10

Życie szesnastoletniej Oli i jej rodziny wywraca się do góry nogami, kiedy umiera jej mama. Dziewczyna nie potrafi się z tym pogodzić. Na jej głowie spada zbyt wiele obowiązków, między innymi opieka nad młodszym braciszkiem, gotowanie, pranie, sprzątanie, a zbuntowana dwunastoletnia siostra Oli nie zamierza jej niczego ułatwiać. Wszyscy oczekują od niej rozsądku, są ekspertami w jej sprawie, i to jest naprawdę denerwujące. A Ola jest po prostu smutna i porządnie zagubiona. Wkrótce okazuje się jak bardzo... 



"Co innego sporadycznie ugotować zupę, usmażyć kotlety, nastawić białe pranie, wyprasować koszule dla ojca, a co innego jednocześnie pamiętać o tych stu tysiącach rzeczy, bez których nasze życie kuleje."



Ale wkrótce dziewczyna poznaje przystojnego Mateusza, w którym się zakochuje. Czy miłość pomoże przetrwać jej trudną sytuację oraz napiętą atmosferę w domu?

"Świat do góry nogami" to piękna, a zarazem smutna historia młodej dziewczyny, na którą zwala się nieszczęśliwe fatum. Autorka dzięki tej książce przedstawiła, jak ważna jest rola matki nie tylko w życiu 16- letniej dziewczyny, ale całej rodziny. Przedstawia problemy związane ze śmiercią rodzicielki, między innymi problemy w domu, w szkole, w życiu...
Razem z rodziną, w oparciu o przyjaciela, później chłopaka powoli radzi sobie z problemami. Powieść oprócz świetnej historii ma również świetnych bohaterów, a pani Ostrowicka idealnie ukazała w niej trudne problemy życiowe.
Co prawda jest to książka dla młodszych czytelników, ale warto było po nią sięgnąć, nawet jeśli ma się szesnaście lat. Polecam, niezależnie od wieku. :)

"Już miałam dość myślenia. Ciągle tylko te same myśli, że z niczym nie daję sobie rady, że wszystko zawalam."

1 komentarz:

  1. Czytałam tę książkę jakiś rok temu i niesamowicie mnie pochłonęła, przeczytałam ją w jakieś pół dnia. Przygody Oli strasznie mnie pochłonęły.
    Polecam! :))

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^