wtorek, 25 listopada 2014

[41] "Czy wiesz że Cię kocham?" (Piosenki dla Pauli #2) - Blue Jeans

Autor: Blue Jeans
Tytuł oryginału: "¿Sabes que te quiero?"
Cykl: Piosenki dla Pauli
Tom: II
Gatunek: Romans/Literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Jaguar
Moja ocena: 8.5/10

Blue Jeans - to pseudonim pochodzącego z Sewilli Francisco de Pauli Fernandeza. „Piosenki dla Pauli” to jego debiutancka powieść miała swoje początki w Internecie, dopiero za namową fanek Fernandez zdecydował się na opublikowanie jej w wydawnictwie Everest. W Hiszpanii książka odniosła spektakularny sukces, bijąc w rankingach popularności największe przeboje z uwielbianego gatunku paranormal romance.


Koniec szkoły, wakacje. Trzy ostatnie miesiące dla Pauli nie były łatwe. W jej życiu nie ma już ani Angela ani Alexa. Wyjazd do Francji pomógł otworzyć jej nowe perspektywy, jak i pozostawił po sobie sprzeczne odczucia oraz wewnętrzny niepokój. Zakochani często popełniają większe lub mniejsze pomyłki, a lato zakochanym sprzyja. Pewien starszy chłopak o imieniu Alan zaczął kręcić się koło Pauli. Czy dziewczyna zwiąże się z tym młodym i przystojnym Francuzem? Miriam, najstarsza ze sugusek, ma nowego chłopaka, Diana i Mario są razem, a nieśmiała Cris chyba zakochała się w nieodpowiedniej osobie. W kolejnej części bestsellerowej serii Blue Jeansa poznacie masę nowych bohaterów oraz powrócą ci starsi. Czy młodej Pauli oraz jej przyjaciołom uda się w końcu odnaleźć szczęście?

"Nie będę już dusić tych słów:

Chce z Tobą na zawsze i znów!
Od kiedy poznałam Twe dłonie,
Me ciało wciąż tańczy, wciąż płonie...
Milczenie rozsadzi mi głowę;
Bez Ciebie już nie chcę, nie mogę..."


Strasznie długo zabierałam się do przeczytania tej powieści. Jakoś mnie zbytnio nie przyciągała. Ale w końcu mi się udało i po nią sięgnęłam, co mi się opłacało. "Czy wiesz, że cię kocham?" dostarczyła mi masę nowych przygód siedemnastoletniej Pauli. Wraz z każdym następnym rozdziałem przeżywałam z nią kolejne trudne sytuacje, smutne jak i te szczęśliwe momenty, odczuwałam wszystkie jej emocje, ponieważ Blue Jeans idealnie je opisał. Czasem, czytając to, trudno było mi uwierzyć, że tę powieść napisał mężczyzna. To takie... nieprawdopodobne. Ale jednak. Jedyne, co mnie rozbawiło i zdziwiło to napis na odwrocie pierwszej strony: "Książka przeznaczona dla osób w wieku 15+". Spotkaliście się kiedyś z czymś takim? Bo ja dotychczas nie. Po drodze wychwyciłam kilka literówek i powtórzeń (np. "się zakochałam się"), ale takie rzeczy się zdarzają. Poza tym nie mam żadnych uwag. A Wy co sądzicie o tej serii, o ile ją przeczytaliście? :)


Trylogia "Piosenki dla Pauli":

6 komentarzy:

  1. Ksiażka jednak nie dla mnie :) Spasuję tym razem :) [ Szept Myśli ]

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie miłosne te książki, ile kosztuje Ta książka ? mniej więcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cos okolo 39 zl. Ale nie bedziesz wiedzial o co chodzi jesli zaczniesz od tej. Gdyz, jak wyzej napisalam, jest to druga czesc serii. Pierwsza nazywa sie "Piosenki dla Pauli", a jej recenzje znajdziesz w zakladce "Spis recenzji" pod literka "P".

      Usuń
  3. Kiedyś bardzo ciągnęło mnie do tej serii, teraz nieco mniej, co prawdopodobnie wynika z wieku. Niemniej jeśli nadarzy się kiedyś okazja, to skuszę się na "Piosenki dla Pauli", a następnie po kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiedzmy, że to moje klimaty. Kocham romanse :3
    Pozdrawiam cieplutko, życzę weny :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^