niedziela, 19 lipca 2015

[81] "Zostań, jeśli kochasz" -

Autor: Gayle Forman
Tytuł oryginału: "If I stay"
Liczba stron: 248
Cykl: Jeśli zostanę
Tom: I
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Dramat
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Gayle Forman - amerykańska autorka i dziennikarka. W 2002r. wyruszyła z mężem w roczną podróż dookoła świata. Wrażenia z tej podróży zainspirowały jej debiutancką książkę. Pisze głównie dla młodzieży. *

"Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?"

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej rodzice i młodszy brat, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia, czymś w stylu śpiączki. To, czy się wybudzi, zależy tylko i jedynie od niej. Czy chce walczyć o życie, aby później żyć samotnie, bez rodziny? Czy też może podda się i wybierze śmierć, aby dołączyć do rodziny? Dziewczyna próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.


"Uświadamiam sobie nagle, że umieranie jest proste. To życie jest trudne (...)".

Zawsze, kiedy jest dobrze, coś musi się zepsuć. Zawsze.
Mia ma kochającą rodzinę, oddaną przyjaciółkę, cudownego chłopaka i pasję, dla której zarywa każdą noc. Jednak życie nie zawsze układa się po naszej myśli. Rodzina Mii ginie w wypadku samochodowym, jadąc na rodzinną wycieczkę. Szczęśliwi, nawet nie przyszło im do głowy, że coś tak strasznego może się wydarzyć. A jednak...

"Zostań, jeśli kochasz" to moje pierwsze spotkanie z Gayle Forman, ale zdecydowanie nie ostatnie. Jej powieść urzekła mnie niesamowicie i pokazała, jak wiele warte jest życie i jak łatwo można je stracić. Dlatego trzeba z niego czerpać pełnymi garściami, bo nigdy nie wiesz, co stanie się jutro.

Nie wiem, jak postąpiłabym będąc w sytuacji Mii. Świadomość, że jeśli postanowi walczyć o życie, jednak nie będzie w nim już tak jak kiedyś, nie będzie jej ukochanej rodziny musiała doprowadzać ją do niesamowitej rozpaczy i frustracji.
Kusiłaby mnie możliwość poddania się i bycia z rodziną. Może już nie żywi i szczęśliwi, ale jednak razem.

Tak na marginesie, przeczytałam także drugą część, której nie będę recenzować, aczkolwiek nie polecam jej. "Wróć, jeśli pamiętasz" kompletnie zepsuło serię.

Co do "Zostań, jeśli kochasz" to polecam jak najbardziej! :)
Książka wiele uświadamia...

OCENA: 9/10

Przy okazji chciałabym poinformować, że dziś mija równy rok, odkąd założyłam tego bloga. ;)
Nie będę się bawić w żadne urodzinowe posty, bo według mnie jest to zbędne. ;)

5 komentarzy:

  1. Jakos nie mogę się przekonać o tej książki. :o

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, niezła książka, teraz poluję na drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam film i na razie nie planuję książki. Może za jakiś czas.. :D Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie niedawno czytałam. Oglądałam również film i byłam naprawdę poruszona przedstawioną historią i środkami, jakie zastosowali autorka oraz reżyser. Naprawdę - nie do opisania!

    I wszystkie najlepszego na kolejne lata blogowania - takie małe jubileusze to super sprawa c:

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^