czwartek, 16 lipca 2015

LIEBSTER BLOG AWARD #2


Na pierwszą nominację odpowiedziałam tutaj.
Teraz odpowiem na pytania Gabrysi vvjs, której bardzo dziękuję za nominację! :)


1. Czytasz tylko blogi książkowe?

Kiedyś czytałam masę blogów z opowiadaniami. Teraz zwyczajnie nie mam na to czasu. Ograniczam się tylko do blogów recenzenckich.

2. Wolisz czytać powieści jednotomowe czy trylogie? Dlaczego?

Zdecydowanie wolę powieści jednotomowe (to właśnie tych mam najwięcej w swojej domowej biblioteczce). Dlaczego? Dlatego, że czytając trylogię, za bardzo się do niej "przywiązuję" i kiedy nadchodzi ostatni tom, czytanie go przeciągam w nieskończoność. Gdy wreszcie go kończę (a trylogia była świetna), mam tzw. "kaca książkowego". Przez jakiś czas nie potrafię sięgnąć po coś nowego, po rozstaniu ze starymi bohaterami.

3. Wolałabyś do końca życia słuchać jednej piosenki czy czytać jedną książkę?

Odpowiedź jest oczywista. Słuchać jednej piosenki. Nie wytrzymałabym do końca życia, mając pod ręką tylko jedną jedyną książkę. I tak nie mogę pogodzić się z tym, że nie starczy mi życia, aby przeczytać wszystkie te niesamowite książki. Zarówno te, które już istnieją jak i te, które dopiero powstaną.

4. Ile najwięcej książek przeczytałaś w ciągu tygodnia i w ciągu miesiąca?

W ciągu tygodnia było to chyba 5 książek, a w ciągu miesiąca coś około 14-15.

5. Miałaś kiedyś kaca książkowego? Jeśli tak to po jakiej książce i ile trwał?

Wnioskując z mojej odpowiedzi na pytanie drugie, tak, miałam. Wiele razy.
Ale taki, który trwał najdłużej, czyli coś około 4-5 dni, był po serii "Szeptem" Beki Fitzpatrick.

6. Masz tak, że bardzo chcesz przeczytać jakąś pozycję, ale później o niej zapominasz?

Niestety, zdarzyło mi się tak. Seria "Dom Nocy". Już od roku się za nią zabieram i do teraz nie przeczytałam ani jednego tomu. Początkowo zwyczajnie o niej zapomniałam, a później, po przeczytaniu wielu recenzji, po prostu się do niej zniechęciłam.

7. Wypożyczasz czasem książki z biblioteki?

Robię to non stop. Rzadko zdarza mi się kupować książki. Najczęściej właśnie wypożyczam je z biblioteki miejskiej lub szkolnej. Nigdy nie wracam z biblioteki miejskiej z mniej niż czterema książkami.

8. Czytałaś kiedyś dzieło jakiegoś rosyjskiego pisarza?

Szczerze, to jeszcze nie. I nie mam na razie zamiaru. Może kiedyś... :)

9. Co znajdujesz w książkach?

Wszystko, czego nie znajduję w rzeczywistości.
Przede wszystkim świat, do którego mogę uciec w każdej chwili.
Bohaterów, stworzenia i rzeczy, których normalnie na co dzień się nie spotyka.
Dzięki wyobraźni, mogę przenieść się, gdzie tylko zechcę, do jakiejkolwiek książki. Czytając je, wyobrażam sobie, że to ja jestem głównym bohaterem i przeżywam te wszystkie przygody. Książki, to coś cudownego.

10. Masz inne zainteresowania poza czytaniem?

Tak, rysuję. Uwielbiam to robić. Choć jest to moje zajęcie drugoplanowe i ostatnimi czasy rzadko to robię, to jednak wciąż jest to moje hobby.

11. Jaką powieść przeczytałaś w najkrótszym czasie?

Była to "Nina, prawdziwa historia" Eweliny Rubistein. Przeczytałam ją w niecałe dwie godziny.
Jej recenzję znajdziecie tutaj. A mój wywiad z jej autorką tutaj.

Do zabawy nominuję:

Moje pytania:
1. Czym według Ciebie jest książka? Co daje ona człowiekowi?
2. Kto jest Twoim ulubionym bohaterem? Dlaczego?
3. Jakiego rodzaju książki czytasz najczęściej?
4. Lubisz powieści fantasy? Dlaczego?
5. Wolisz książki w wersji papierowej czy elektronicznej?
6. Co sądzisz o polskiej literaturze? Czytasz ją?
7. Okładki jakich serii podobają Ci się najbardziej?
8. Najlepsza ekranizacja książki według Ciebie?
9. Jaką książkę mi polecisz?
10. Z którym z bohaterów książkowych wybrał(a)byś się na kawę i o co byś go zapytał(a)?
11. Twój ulubiony cytat z książki? Dlaczego ten?
12. Kto jest Twoim autorytetem? Dlaczego?

Tak przy okazji, chciałabym zaprosić Was na bloga recenzenckiego, którego kilka dni temu założył mój wirtualny znajomy. Warto zajrzeć! :)

5 komentarzy:

  1. Dziękijemy za nominacje :)
    Nie wiem kiedy odpowiemy, bo mamy na głowie jeszcze kilka LBA :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo jak ty w 6 pytaniu.. Eh.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację! :D
    Niestety odpowiedzi wrzucę dopiero w sierpniu...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe pytania i odpowiedzi :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już!

    http://zpiorem.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-7.html

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^