niedziela, 5 czerwca 2016

PREMIERY MIESIĄCA - CZERWIEC 2016.

Cześć!
Standardowo zapraszam Was do zapoznania się
z czerwcowymi premierami książkowymi. :)




1. Katarzyna Zyskowska - Ignaciak - "Niebieskie migdały"

Data premiery: 15 czerwca 2016
Wydawnictwo: Filia

Wbrew temu, co pokazują kolorowe magazyny i telewizja śniadaniowa, nie wszystkie kobiety rodzą się z instynktem macierzyńskim. Nie wszystkie także wracają do formy sprzed ciąży w dwa tygodnie po porodzie. Ina jest matką niedoskonała, lecz nie zamierza się poddawać.
Porzucona przez przystojnego prezentera telewizyjnego musi okiełznać nie tylko wrzeszczące niemowlę, lecz także nadgorliwą matkę i pełnych dobrych chęci przyjaciół, którzy usiłują ją wyswatać (podsumowując a to sadownika z aspiracjami, a to tancerza z kompleksami). Ina nie zamierza ponownie ulegać chorobie zwanej zakochaniem, lecz czy rzeczywiście już nigdy nie będzie myśleć o niebieskich migdałach?

Standardowo, powieść obyczajowa musi się pojawić. No ale to w końcu ja... :D


2. Mechthild Glaser - "Strażniczka książek"

Data premiery: 9 czerwca 2016
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Niezwykła przygoda w świecie książek...
Podróżować na grzbiecie Shere Khana przez "Księgę dżungli", u boku Werthera Goethego, walczyć z czarownicami z Makbeta, a wraz z Elisabeth Bennet wzdychać do Mr. Darcy'ego...
Amy nie myślała, że kiedyś będzie tak blisko bohaterów swoich ulubionych książek, że będzie umiała tak głęboko zanurzyć się w każdą z opowieści, o przeżywaniu których niejednokrotnie marzyła, pochłaniając je jednym tchem. Teraz z zapałem korzysta ze swojej nowej umiejętności - aż okazuje się, że w świecie literatury panuje kompletny chaos i nic nie jest takie, jakie być powinno.

Pokochałam dwutomową serię Jodi Picoult i jej córki pt. "Z innej bajki". Jestem pewna, że tę książkę także pokocham.


3. Hanna Kowalewska - "Cztery rzęsy nietoperze"

Data premiery: 16 czerwca 2016
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Jak to jest mieć przeciwko sobie cały świat, a przy tym wszystkim... być bezgranicznie szczęśliwą?
Matylda postanawia zmienić Zawrocie - urokliwą posiadłość i jednocześnie azyl, w którym dotąd lubiła się czasami schować - w prawdziwy dom dla siebie, Pawła i dziecka, którego się spodziewa. Jeden wspólny miesiąc, ślubne plany... i niespodziewane rozdzielenie, bo ukochany mężczyzna musi nagle lecieć do Stanów. Przed nimi nauka trudnej sztuki miłości na odległość.
Sytuację komplikuje fakt, że wiele osób z najbliższego otoczenia nie akceptuje ich związku i chce ich skłócić oraz rozdzielić na zawsze.
Ktoś w dodatku straszy Matyldę. Zagadkowe tropy prowadzą nie tylko do zamieszkujących osadę nad jeziorem ekscentrycznych przyjaciół Pawła, ale i warszawskich znajomych Matyldy oraz najbliższych jej osób. Nawet sam Paweł zdaje się coś ukrywać.
Kim jest prześladowca? Czy decyzja o ślubie nie była przedwczesna? Jak poradzić sobie z niechęcią otoczenia i całym bagażem relacji z przeszłości?
Jedno jest pewne - Matylda, ku rosnącemu niezadowoleniu otoczenia, nadal robi wszystko po swojemu, zadziwia nietuzinkowymi pomysłami na życie i na pewno nie należy do kobiet, które łatwo się poddają. Rozpoczyna prywatne śledztwo, które zaczyna przynosić zaskakujące rezultaty...

Thriller, czyli coś, po co dawno nie sięgałam, a na co od pewnego czasu mam ochotę. Myślę, że będzie warto. :D


4. Gabriela Gargaś - "A między nami wspomnienia"
Data premiery: 2 czerwca 2016
Wydawnictwo: Filia

Ada traci wszystko, co do tej pory było w jej życiu ważne. Trudne okoliczności zmuszają ją do rozstania z ukochanym. Przez kilka lat żyje w letargu. Pewnego dnia postanawia odwiedzić swoją babcię, Marię, która w zaufaniu opowiada wnuczce swoją historię. Młodość Marii przypadła na okres wojny. To był trudny i bolesny czas. Pomimo okrucieństw wojny kobieta zakochała się do szaleństwa w mężczyźnie, którego nie powinna była pokochać. Czy to uczucie miało szansę przetrwać skoro Franz był Niemcem? Czy można kochać, a zarazem nienawidzić?
Franz dla tego uczucia zaryzykował wszystko.
Maria stara się przekonać wnuczkę, że w życiu liczy się tylko miłość, każda miłość, i to, jaką siłę możemy odnaleźć dzięki bliskości drugiego człowieka.

Uwielbiam książki, w których dziadkowie opowiadają wnukom o swojej przyszłości. Pokazują one, że te stereotypy o "ludziach starej daty" za czasów młodości nie zawsze się sprawdzają.
Ta pozycja jest jak najbardziej obowiązkowa! :)


5. Lisa De Jong - "Kiedy pada deszcz"
Data premiery: 22 czerwca 2016
Wydawnictwo: Filia

Odkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię.
Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama.
Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt.
Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczymi i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna.
Byłam zraniona.
Zostałam ocalona.
Odzyskałam nadzieję.
Tamtej nocy myślałam, że to koniec mojej historii, jednak teraz wiem, że był to jej nowy początek.
Przynajmniej dopóki pewien sekret nie wywrócił mojego świata do góry nogami...
Ponownie.

Hmmm... Czyżby kategoria New Adult, czyli coś w co ostatnio zaczynam się wgłębiać? Zdecydowanie tak, muszę to przeczytać! :)




Jak zawsze na koniec posta o premierach, pytanie: Na jakie premiery książkowe
tego miesiąca czekacie Wy? :)

Pozdrawiam! ^^

3 komentarze:

  1. Koniecznie muszę przeczytać "Strażniczke książek"! Opis bardzo mnie zaciekawił :)

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie powyższe! I jeszcze "PARĘ" innych, ale nie będę wymieniać, bo się pogrążę z ilością :D


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety w czerwcu nie wychodzi chyba nic, co by mnie zainteresowało :(

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^