poniedziałek, 25 sierpnia 2014

[19] "Pocałunek Cienia" (Akademia Wampirów #3) - Richelle Mead

Autor: Richelle Mead
Tytuł oryginału: "Shadow Kiss"
Liczba stron: 432
Cykl: Akademia Wampirów
Tom: III
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Fantasy/Paranormal romance
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 10/10

Opis Wydawcy: "Moroje mają zdolności magiczne. Zwykle specjalizują się w jednym z czterech żywiołów - wykorzystują wodę, ogień, powietrze lub ziemię. Lissa stanowiła wyjątek. Pracowała z piątym żywiołem - ducha, o którego istnieniu mało kto słyszał. Moja przyjaciółka posiadała dar uzdrawiania, a nawet wskrzeszania zmarłych. To dzięki niemu nawiązała się między nami szczególna psychiczna więź. Zostałam z nią połączona, nosiłam "pocałunek cienia".

Od czasu, kiedy Rose pokonała w walce strzygi, dręczą ją ponure myśli. Zaczyna widzieć duchy, które ostrzegają przed złem, jakie gromadzi się coraz bliżej bram Akademii. Dziewczynie coraz trudniej tłumić uczucia do Dymitra. Wie, że nie wolno jej pokochać innego strażnika. Ale czasem trzeba łamać reguły… Gdy zaprzysiężony wróg Lissy i Rose, Wiktor Daszkow, stanie przed sądem, napięcie w arystokratycznych wampirzych kręgach sięgnie zenitu. W straszliwej bitwie Rose będzie musiała wybierać między życiem, miłością oraz dwiema najbliższymi osobami… Czy jej decyzja oznacza ratunek tylko dla jednej z nich? "



Moja Opinia: Rose ciężko przeżywa śmierć Mason'a i żałuje, że nie powiedziała mu prawdy o jej uczuciach wobec niego. Co gorsza często widuje jego ducha, który według niej - na początku - jest tylko złudzeniem. Wydaje jej się, że zaczyna wariować. Ale Pocałunek Cienia, który nosi, pozwala zobaczyć jej niespokojne dusze. Co w takim razie Mason chce jej przekazać?

Niebezpieczeństwo nadchodzi. Akademia Świętego Władimira zostaje zaatakowana przez strzygi i Rose musi podjąć z nimi walkę w bitwie na śmierć i życie. Czy podoła wyzwaniu?
Co teraz, kiedy strzygi mogą bez problemu wtargnąć na tereny Akademii? Czy będzie ona jeszcze bezpieczna?

Kolejna część serii "Akademia Wampirów", która doprowadziła mnie do łez. Zwłaszcza podczas czytania zakończenia, które od początku sagi było nieprzewidziane.

Nadzwyczajna i fascynująca część, jak i cała seria. Polecam! :)

"Jeśli kogoś kochasz, możesz znaleźć się w dowolnym miejscu, a i tak będziesz niewiarygodnie szczęśliwa. Jeśli nie kochasz, nie zmieni tego najwspanialsze łoże w najbardziej luksusowym hotelu."



Seria "Akademia Wampirów":


Przysięga krwi | W mocy ducha | Ostatnie poświęcenie

4 komentarze:

  1. Czytałam - całkowicie się zgadzam ;)
    Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! Bardzo fajnie opisujesz te wszystkie książki :) I ogółem ciekawy pomysł na blog.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A książkę, z miłą chęcią przeczytam :)

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej książki z tej serii, ale chętnie to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^