wtorek, 26 sierpnia 2014

[20] "Przysięga Krwi" (Akademia Wampirów #4) - Richelle Mead

Autor: Richelle Mead
Oryginalny tytuł: "Blood Promise"
Liczba stron: 488
Cykl: Akademia Wampirów
Tom: IV
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Fantasy/Paranormal romance
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 7/10

Opis Wydawcy: "Są dni, kiedy budzę się z nadzieją, że wszystko, co ostatnio zaszło, to tylko sen. Jestem Śpiącą Królewną, a koszmar, jaki przeżywam, lada moment się rozwieje i będę mogła poślubić ukochanego księcia, a potem żyć z nim długo i szczęśliwie.
Tymczasem nic w mojej najbliższej przyszłości nie zapowiada szczęśliwego zakończenia. Książę? Cóż, to długa historia. Mężczyzna, którego kochałam, przemienił się w wampira, a dokładnie w strzygę. 

Niedawny atak na Akademię Świętego Władimira zatrząsł całym światem morojów. Wielu zginęło. Ale los niektórych uprowadzonych okazał się gorszy niż śmierć…
Szyję Rose zdobi teraz tatuaż doświadczonej zabójczyni strzyg. Ona myśli jednak tylko o Dymitrze Bielikowie. Musi zawędrować na koniec świata, żeby go odnaleźć i dotrzymać złożonej mu przysięgi. Nie wie jednak, czy ukochany nadal pragnie, by go ocaliła…
Czy znajdzie w sobie siłę, by zabić Dymitra? A może poświęci samą siebie w imię wiecznej miłości? Jak pod jej nieobecność poradzi sobie Lissa?"



Moja Opinia: Rose w dniu swoich osiemnastych urodzin opuszcza Akademię Świętego Władimira i tym samym przerywa naukę oraz szkolenia nowicjuszy. Ma zamiar pojechać do Rosji, do rodzinnego miasteczka Dymitra, aby go odnaleźć i zabić, przy czym uwolni jego duszę od zła oraz pozwoli spocząć jej w pokoju. Ale czy Rose podoła wyzwaniu? Czy zdoła pokonać Dymitra w walce jeden na jednego? Cóż, tego się dowiecie, jak przeczytacie sagę Richelle Mead. :)

Jak dla mnie ta część była najnudniejszą ze wszystkich pozostałych, które dotychczas czytałam.  Monotonność podróży Dampirzycy była zniechęcająca, zrażająca oraz odrzucająca.
Ale na zachętę i za wspaniałość poprzednich części daję te 7/10.
Literówek, ani żadnych błędów nie dostrzegłam, więc jest to kolejny plus, bo w polskich wydaniach często się one niestety zdarzają.
Polecam całą serię "Akademii Wampirów"! :)

"Nie dobijaj się tym, co mogłaś, albo powinnaś była zrobić. Przeszłość jest już za nami. Ruszaj ku przyszłości."



Seria "Akademia Wampirów":


Przysięga krwi | W mocy ducha | Ostatnie poświęcenie

3 komentarze:

  1. Do tej części nie dotarłam jeszcze... Jednak muszę nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam całą serię, według mnie ta część również była najbardziej monotonna i podróż Rose ciągnęła się w nieskończoność. ;3
    Świetny blog, z chęcią przejrzę resztę recenzji. + Obserwuję. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze ani tej części, ani żadnej książki z tej sagi. Zachęciłaś mnie, więc może to zrobię.

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^