sobota, 16 sierpnia 2014

[16] "W szponach mrozu" - (Akademia Wampirów #2) - Richelle Mead

Autor: Richelle Mead
Tytuł oryginału: "Frostbite"
Liczba stron: 328
Cykl: Akademia Wampirów
Tom: II
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Fantasy/Paranormal romance                        
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 9/10

Opis Wydawcy: "Nazywam się Rose Hathaway. Mam siedemnaście lat i szkolę się w ochronie wampirów i zabijaniu strzyg. Jestem beznadziejnie zakochana w niewłaściwym mężczyźnie, a moja najlepsza przyjaciółka wykazuje zdolności magiczne, które mogą doprowadzić ją do obłędu.
Cóż, nikt nie powiedział, że szkoła średnia to bułka z masłem.

Zuchwały atak strzyg na szanowaną rodzinę morojów wstrząsnął uczniami Akademii. Nadchodzi przerwa świąteczna i by zapomnieć o tragedii, wszyscy wyruszają do luksusowego kurortu narciarskiego. Rose jednak trudno myśleć o wakacjach. Do grona nauczycieli dołączyła legendarna strażniczka… jej matka. Na domiar złego Dymitr interesuje się inną kobietą, Mason nie ukrywa, że z chęcią zamieniłby przyjaźń na coś więcej, a tajemniczy i arogancki nieznajomy wpada na dziewczynę częściej, niżby sobie życzyła. 
Pośród sennych zimowych krajobrazów kryje się jednak niebezpieczeństwo. Czy Rose zdoła w porę je dostrzec?"




Moja Opinia: Strzygi atakują coraz częściej. Ich nowym celem jest wybicie wszystkich morojów pochodzących z królewskich rodów. A Wasylissa Dragomir jest dla nich cenną zdobyczą, gdyż jest ostatnia ze swojego rodu.
Tajemniczy Adrian Iwaszkow zaczyna "dręczyć" Rose, która kompletnie nie jest nim zainteresowana. Dziewczyna trafia w końcu w ręce strzyg razem z paroma znajomymi.
Czy uda jej się pokonać strzygi i uciec?
Jaką tajemnicę skrywa Adrian?
I czy romans Rose i Dymitra to już przeszłość?

Nie czytałam oryginału tłumaczenia. Zajęłam się e-book'iem. Wolę czytać książki niż elektroniczne pliki, no ale niestety nie miałam dostępu do powieści. Plik był tłumaczony amatorsko, ale przynajmniej wszystko było jak należy i wiem tyle, ile jest zawarte w oryginalnym wydaniu. Powieść wstrząsnęła mną mocno, zwłaszcza na końcu. Nie chcę wam zdradzać za dużo, a i tak zrobiłam to już powyżej. Sami musicie przeczytać, żeby dowiedzieć się, co tym razem przytrafiło się Rose Hathaway. :) No, ale... Jak każda część tej serii - wciągająca i urzekająca niesamowicie! Polecam! :)




"Ludzie, którzy są szaleni, rzadko zastanawiają się nad tym, czy są szaleni."



Seria "Akademia Wampirów":
Przysięga krwi | W mocy ducha | Ostatnie poświęcenie

2 komentarze:

  1. Również wolę klasyczne książki od e-book'ów.
    Jest to druga część książki, więc właściwie nie wiem o co dokładnie w tym chodzi, ale tematyka wampirów jest mi znana. Z takich książek polecam Świat Nocy.
    Pozdrawiam. :)

    inspiratium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc, uważam że ta książka jest nie dla mnie. Mam za mało lat,żeby ją przeczytać w najbliższym czasie xD Wolę po prostu inna tematykę :)

    http://magicalsleep.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^