sobota, 19 lipca 2014

[2] "Ciężar milczenia" - Heather Gudenkauf

Autor: Heather Gudenkauf
Tytuł oryginału: "The Weight of Silence"
Liczba stron: 368
Gatunek: Literatura beletrystyczna/Dramat/Thiller psychologiczny/Kryminał
Wydawnictwo: Mira
Moja ocena: 9/10


Opis Wydawcy: "To stało się cichym, sierpniowym rankiem, kiedy srebrzyste światło wstającego dnia przebijało się delikatnie przez wilgotne powietrze. Dwie rodziny odkryły puste łóżka swoich córek. Calli i Petra, nierozłączne przyjaciółki, znikły w nocy z domów. 

Siedmioletnia Calli Clark trzy lata temu zamknęła się w świecie ciszy po tragicznym wydarzeniu, którego była świadkiem w rodzinnym domu. Od tamtej pory żadna siła nie mogła jej zmusić, by wypowiedziała choć słowo. Nagle od tego jednego słowa może zależeć życie jej przyjaciółki. Dotąd to Petra Gregory zawsze ratowała ją z opresji, była jej bratnią duszą i jej głosem. Teraz Calli musi uratować Petrę. Ben Clark jak nikt inny zna swoją siostrę. Tylko on wie, dokąd mogła pójść Calli. Rusza do lasu na poszukiwania. Odkrycie, którego tam dokonuje, byłoby zbyt przerażające nawet dla dorosłego. Dwunastoletni chłopiec musi zadziałać jak mężczyzna, by zapobiec dalszej tragedii. Antonia, matka Calli i Bena, stara się być najlepszą mamą dla swoich dzieci, mimo że żyje w toksycznym związku z agresywnym mężczyzną. Co prawda zaprzecza, by jej mąż mógł być zamieszany w porwanie dziewczynek, jednak coraz bardziej się obawia, że decyzja o pozostaniu w małżeństwie może ją kosztować znacznie więcej niż tylko milczenie jej córki. Profesor Martin Gregory, ojciec Petry, jest gotów na wszystko, by odnaleźć swoje dziecko. Ten spokojny intelektualista odkrywa w sobie mroczne cechy, których istnienia nawet nie podejrzewał. Poszukiwania dziewczynek nabierają tempa. Do końca nikt jednak nie zna przerażającej prawdy. Odpowiedź jest ukryta w ciszy przemilczanych, rodzinnych sekretów."


Moja Opinia: To jest jedna z moich ulubionych książek. Zafascynowała mnie, ponieważ ma mroczny, kryminalny klimat. Nie lubię tego typu książek, ale ta naprawdę mnie zaciekawiła. Przeczytałam ją około cztery razy. Autorem tej powieści jest Heather Gudenkauf, która jest jedną z bestsellerowych pisarek XXI wieku. Ukończyła Uniwersytet Iowa, gdzie uzyskała uprawnienia do nauczania podstawowego. Obecnie mieszka w Dubuque wraz z mężem i trójką dzieci. Wolny czas najczęściej spędza z rodziną bądź na czytaniu książek. "Ciężar milczenia" to pierwsza powieść jej autorstwa, która została wydana w 2009 roku, a w Polsce w 2010. Aktualnie Heather pracuje nad drugą książką.

Już po przeczytaniu prologu wiedziałam, że to nie będzie zwykła, przeciętna książka. Potrafi naprawdę trzymać w napięciu i niepewności, co jest w niej najbardziej fascynujące. Podczas samotnych przygód, cały czas kibicowałam głównej bohaterce - Calli, która próbowała znaleźć wyjście z wielkiego lasu i pomóc przyjaciółce. Zakończenie lekko mnie zszokowało, ale również i uspokoiło. Gorąco zachęcam do przeczytania tej powieści, gdyż jest naprawdę interesująca i wciągająca, potrafi tak zaciekawić czytelnika, że nie będzie mógł się od niej oderwać. Sama się o tym przekonałam.


"Kiedy pierwszy raz czytam dobrą książkę, doznaję uczucia, jakbym zyskał nowego przyjaciela." - Johann Wolfgang Goethe.

3 komentarze:

  1. Opis bardzo mnie zachęcił. Póki co nie mam możliwości zakupu tej książki, ale jeśli tylko będę mogła to przeczytam tą powieść. Wprost muszę ją przeczytać?
    Ile ma stron jeśli można wiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wybór. ;) Książka liczy 364 strony. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Czasem jeśli książka jest krótka to czytam ebooki, ale i tak mam wadę wzroku, więc w tym przypadku odpada :(
      Czyli czekam aż będzie okazja na zakup książki...

      Usuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^