niedziela, 20 lipca 2014

[6] "Oto jest Kasia" - Mira Jaworczakowa

Autor: Mira Jaworczakowa
Tytuł oryginału: "Oto jest Kasia"
Liczba stron: 160
Gatunek: Literatura dziecięca
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 8/10

Opis Wydawcy: "Powieść dla dzieci 7-9-letnich, która weszła na stałe do kanonu lektur szkolnych. Jej bohaterką jest Kasia – dotychczas wzorowa uczennica i ulubienica rodziców i dziadków – której rodzi się siostrzyczka. Zazdrosna dziewczynka przeżywa bunt prowadzący do samozniszczenia: staje się agresywna, popada w konflikty z kolegami i z domownikami, przestaje się uczyć... I dopiero ciężka choroba siostrzyczki, do której Kasia sama się przyczyniła, pozwala jej zrozumieć, jak bardzo kocha małą, i wrócić do dawnego stylu życia."





Moja Opinia: Pewnie zastanawiacie się, dlaczego wstawiam tutaj post o książce dla dzieci, prawda? :)
Otóż, jest to pierwsza książka jaką przeczytałam. Ma dla mnie jakąś taką wartość sentymentalną. Miałam ją jako lekturę szkolną w drugiej bądź trzeciej klasie szkoły podstawowej. Nie lubiłam za bardzo książek jako mała dziewczynka, ale ta naprawdę mnie zaciekawiła. Przeczytanie jej zajęło mi zaledwie kilka dni, chyba nawet mniej niż tydzień, a to dla dziecka w szkole podstawowej dość duży wyczyn. Wygrałam nawet konkurs o tej książce, który wychowawczyni mojej klasy zorganizowała. Gdzieś w domu mam nawet jeszcze dyplom. Tak czy inaczej po tej książce zaczęłam jakoś częściej czytać, około jednej książki na miesiąc. W piątej klasie przestałam. Czytanie jakoś mi się znudziło. I dopiero w pierwszej gimnazjum sięgnęłam po następną książkę. Nie czytałam nawet lektur szkolnych. Zresztą... Ja do teraz ich nie czytam. XD Wolę sama wybierać sobie książki.
"Oto jest Kasia" jest jakąś nauką dla dzieciaków. Daję jakąś taką mądrość. Jak każda książka zresztą. :)
Także jeśli macie młodsze rodzeństwo w szkole podstawowej, a interesuje się książkami (a nie tylko komputerem, jak większość dzieci XXI wieku) to polecam pokazać mu właśnie tę książkę. Wy też ją czytaliście? Jakie były wasze wrażenia? Czekam na komentarze. ;)

"Książka - nierozdzielny towarzysz, przyjaciel bez interesu, domownik bez naprzykrzania." - Ignacy Krasicki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^