niedziela, 20 lipca 2014

[7] "Zamek i klucz" - Sarah Dessen

Autor: Sarah Dessen
Tytuł oryginału: "Lock and Key"
Liczba stron: 344
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Dramat
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 9/10

Opis Wydawcy: "Ruby, nastolatka porzucona przez matkę i zdana tylko na siebie, dostaje szansę od losu. Wydaje się, że zamieszkanie w luksusowym domu siostry, piękny pokój, prywatna szkoła oraz modne ciuchy pozwolą jej zostawić za sobą dawne życie i wszelkie troski. Jednak dziewczyna nie dopuszcza nikogo do siebie i nie potrafi nawiązać relacji z siostrą. Do głosu dochodzą mroczne rodzinne sekrety… Tylko Nate, miły chłopak z sąsiedztwa, zdaje się ją rozumieć. Sam również skrywa tajemnicę."





Moja Opinia: "Zamek i klucz" to niesamowita powieść, którą przypadkiem dorwałam kiedyś w bibliotece szkolnej. Książka jest ogólnie bardzo wzruszająca i poruszająca. Poszczególne scenki zostały skomponowane tak, by maskowały istotne dla młodzieży przesłania, a jednocześnie – by przynosiły rozrywkę mimo wszystko. Autorka chce być przewodnikiem po trudnym dojrzewaniu, ale nie próbuje się narzucać ze swoimi pomysłami. „Zamek i klucz” to nie książka-błyskotka, stworzona dla ozdoby i przyjemności – wymaga zaangażowania czytelników, cierpliwości i zrozumienia. Dessen nie porywa się na udzielanie dobrych rad, których nikt nie ma ochoty słuchać, ona przestrzega przez opowiedzianą historię. Cenię „Zamek i klucz” za obecność wielu motywów, które zapowiadają się stereotypowo, ale zostają rozwiązane w absolutnie nieprzewidywalnym stylu. Krótkie migawki wydarzeń przeplatają się, potęgując ciekawość.
Według mnie to dobra lektura dla odbiorców zmęczonych banałem i płytkością powieści młodzieżowych, a przy tym publikacja, w której nie ma tematów tabu. Sarah Dessen miała znakomity pomysł na dzieło dla nastolatków, a i jego wykonaniu nie można nic zarzucić. Wyważone proporcje tematyczne są tu dopełnione dobrym, niemęczącym stylem – w efekcie uzyskują czytelnicy książkę o której chce się opowiadać.


"Kto czyta książki, żyje podwójnie." - Umberto Eco.

1 komentarz:

  1. Czytałam tę książkę w pierwszej klasie gimnazjum, jest niesamowita i poruszająca. :')

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^