sobota, 19 lipca 2014

[1] "Wybrani" (Nocna Szkoła #1) - C.J. Daugherty

Autor: C. J. Daugherty
Tytuł oryginału: "Night School"
Liczba stron: 440
Cykl: Nocna Szkoła
Tom: I
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Thriller
Wydawnictwo: Otwarte

Opis Wydawcy: "Gdy wszyscy wokół kłamią, komu zaufasz?


Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter? Jaką tajemnicę kryje historia rodziny dziewczyny? 

Kim tak naprawdę jest Allie?

Wybrani to pierwsza część bestsellerowej sagi. Książka jest skazana na sukces, przepis na niego doskonale zna brytyjska redaktorka Wybranych, która odkryła również Stephenie Meyer (autorkę kultowego Zmierzchu). Dotychczas prawa do wydania Wybranych zostały sprzedane do 18 krajów."



Moja Opinia: Allie jest dość trudną nastolatką. Rodzice nie dają sobie z nią rady i po kolejnym jej przewinieniu postanawiają zapisać ją do szkoły z internatem. Dziewczyna od początku jest temu przeciwna. W końcu w nowej szkole poznaje koleżankę - Jo, z którą świetnie się dogaduje.

Jej uwagę zwraca tajemniczy chłopak - Carter, ale Allie znalazła się także w centrum zainteresowania najpopularniejszego chłopaka w szkole - Sylvaina. Akademia Cimmeria, do której uczęszcza nastolatka skrywa mroczne tajemnice, które dziewczyna próbuje odkryć. A gdy podczas szkolnego balu, ginie jedna z koleżanek Allie, jej podejrzenia się potwierdzają. Wraz z jednym z chłopaków próbuje odkryć szkolne sekrety.
Którego z nich wybierze? Sylvaina czy Cartera?
Jakie tajemnice skrywa Cimmeria?

Jak dla mnie książka niesamowita! Skończyłam ją wczoraj. Mam zamiar przeczytać pozostałe części tj. "Dziedzictwo" oraz "Zagrożeni" (książka jest z cyklu "Nocna szkoła'). Ogólnie powieść wciągnęła mnie niesamowicie. Na początku lekko zniechęciła swoją monotonnością, ale to tylko na szczęście przy dwóch pierwszych rozdziałach, które są krótkie. Książka przeznaczona dla osób lubiących powieści z nieustannym napięciem, lekką grozą i wątkami miłosnymi. Gorąco polecam!


OCENA: 8/10


"Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to co, już masz w sobie." - Carlos Ruiz Zafón.

Saga "Wybrani":

4 komentarze:

  1. O książce słyszałam wiele i wnioskując po opisie, raczej się za nią nie zapiorę. Nie przepadam za książkami o stałym schemacie- dziewczyna, coś się dzieje, chłopak. Ale może kiedyś się skuszę.
    Muszę przyznać, że nagłówek jest świetny... Naprawdę mi się podoba.
    A co do cytatu- pochodzi z jednej z moich ulubionych książek... Czytałaś zapewne ,,Cień Wiatru"? Czytałaś też pozostałe książki tego autora? Ja niestety nie... Jednak ,,Cień Wiatru" jest naprawdę dobrą lekturą.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis brzmi zachęcająco :) być może przeczytam :)

    + obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i bardzo mi się podobała! Jak będę miała czas to muszę się zabrać za następną część. :)

    Zapraszam do mnie: http://nudziara-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nananan cudna książka <3 Zachęcam do przeczytania "Dziedzictwa", które widzę, że już czytasz ^^, a "Zagrożonych" też warto przeczytać. :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^