sobota, 19 lipca 2014

[4] "Nieziemska" oraz "Anielska" - Cynthia Hand

 

Autor: Cynthia Hand
Tytuł oryginału: "Unearthly" "Hallowed"
Liczba stron: 400 i 336
Gatunek: Literatura młodzieżowa/Fantasy/Paranormal romance
Wydawnictwo: Amber
Moja ocena: 9/10

Opis Wydawcy: "Wzruszająca opowieść o przeznaczeniu, pierwszej miłości i dramatycznej walce między głosem obowiązku a głosem serca - tak nieziemska, jak pierwszy pocałunek chłopaka ze snów.

Na początku jest chłopak, który stoi wśród drzew. Mniej więcej w moim wieku, już nie dziecko, ale jeszcze nie mężczyzna, ma może siedemnaście lat. Nie jestem pewna, skąd to wiem. Widzę tylko tył jego głowy, wilgotne ciemne włosy kręcą mu się na karku. Palące słońce wysysa soki ze wszystkiego, co żyje. Niebo na wschodzie ma dziwną pomarańczową barwę. Czuć gryzący zapach dymu. Przez chwilę przepełnia mnie tak przytłaczający żal, że aż trudno oddychać. Nie wiem dlaczego. Robię krok w stronę chłopaka i otwieram usta, żeby go zawołać, ale nie znam jego imienia. Ziemia chrzęści mi pod stopami. Usłyszał. Zaczyna się odwracać. Jeszcze chwila, a zobaczę jego twarz.
I wtedy wizja opuszcza mnie. Mrugam i już jej nie ma.
Dziewczyna-anioł rozdarta pomiędzy swoim pierwszym anielskim obowiązkiem a pierwszym ziemskim uczuciem."

"Clara Gardner niedawno się dowiedziała, że w jej żyłach płynie krew anioła. To znaczy nie tylko, że jest zdolniejsza, silniejsza i szybsza od innych, ale że ma cel, że po coś została zesłana na ziemię.

Tylko po co?
Na jawie i w snach zaczynają ją dręczyć wizje: płonący las i piękny chłopiec. Kiedy spotyka Christiana, nieznajomego ze swoich snów, wszystko zaczyna się układać – a równocześnie staje się niejasne. Bo jest jeszcze jeden chłopak, Tucker, który porusza mniej anielską stronę jej natury...
Clara usiłuje odkryć swoją drogę w świecie, którego nagle nie rozumie, ale zmierzy się z niewidzialnym niebezpieczeństwem i wyborami, jakich nie przeczuwała – pomiędzy prawdą a kłamstwem, miłością a obowiązkiem, dobrem a złem. Lecz kiedy wreszcie wybuchnie ogień z jej wizji, czy będzie gotowa zmierzyć się ze swoim przeznaczeniem?"


Moja Opinia: "Nieziemska" to nie pierwsza powieść o aniołach, którą przeczytałam i na pewno nie ostatnia. Fascynują mnie te anielskie książki. Są po prostu... nieziemskie. Każda ma inną historię. Czytałam też "Szeptem", tam wszystko zupełnie inaczej jest opisane, inna historia istnienia aniołów, ale o tej książce napiszę następnym razem. "Nieziemska" ma w sobie to coś, co przyciągnęło moją uwagę i pozwoliło mi zatracić się w tej powieści. Jest jeszcze "Anielska" - druga część trylogii, na końcu której się rozpłakałam. Nie dlatego, że była lepsza, gdyż obie części są wspaniałe, ale dlatego, że potrafi poruszyć serce. Cynthia Hand doskonale opisuje emocje i potrafi przekazać je czytelnikowi. Ze zniecierpliwieniem czekam na część trzecią - "Bezgraniczna", która powinna ukazać się w Polsce jeszcze w tym roku.

Są też plany sfilmowania "Nieziemskiej", ale o tym jeszcze nie wiadomo zbyt dużo.
Fanów fantastyki połączonej z romansem gorąco zachęcam do przeczytania! :)




"(...) niewiele rzeczy ma na człowieka tak wielki wpływ jak pierwsza książka, która od razu trafia do jego serca." - Carlos Ruiz Zafón.

1 komentarz:

  1. Podobno wydawnictwo AMBER nie ma zamiaru tłumaczyć 3 części "Nieziemskiej", nie znalazłam również nigdzie e-book'a. :c

    OdpowiedzUsuń

Każdy dodany przez Was komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego recenzowania. :)
Dziękuję Wam bardzo za ten miły gest i zachęcam do komentowania, bo dla Was to niewiele, a dla mnie naprawdę dużo! ^^